آنجلینا جولی در گفت‌وگو با ووگ: نمی‌خواهم یک طراح مد بزرگ باشم

می‌خواهم زنان آنقدر احساس امنیت کنند که بتوانند ظرافت داشته باشند؛ چیزی که من در مقعطی نداشتم و گمان می‌کردم چکمه و شلوار من را قوی نشان می‌دهد

آنجلینا جولی-Stefani Reynolds / AFP

زمانی که آنجلینا جولی برای اولین بار در بهار امسال، از آخرین سرمایه‌گذاری خود، «آتلیه جولی»، رونمایی کرد، جزئیات کمی در مورد استودیوی مد جدیدی که با همکاری خانه مد لوکس کلوئه (Chloé) بر پایداری متمرکز است، فاش کرد.

اکنون این بازیگر، فیلمساز، فعال حقوق بشر و برنده جایزه اسکار در مصاحبه‌ای که برای شماره نوامبر مجله ووگ انجام داده است، اولین طرح‌های مجموعه خود را -از‌جمله لباس مجلسی سفید بدون بندی که روی جلد دیجیتال این مجله است- در حالی نشان داد که برای این عکاسی روی آن را با اسپری رنگ پاشیده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

 

به گزارش سی‌ان‌ان، این تصویر دراماتیک ممکن است لحظات نمادین اسپری رنگ در الکساندر مک‌کویین باشد، یا حتی لباس کوپرنی که با اسپری بر تن بلا حدید ساخته شد، اما همچنین اشاره مستقیمی به فضایی است که جولی آتلیه خود را در آن بنا نهاده است: خانه و استودیوی سابق نقاش فقید، ژان میشل یاسکیا، واقع در «باوری» (Bowery) در نیویورک.

به گفته ووگ، جولی در حال تبدیل این فضا به مکانی برای اجتماع و همکاری است که خدمات خیاطی، بازیافت و همچنین یک فضای گالری مطبوع را برای هنرمندان صنعتگر ارائه می‌دهد، در حالی که کافه استودیو با سازمان‌های پناهندگان همکاری خواهد کرد. آتلیه جولی به‌طور رسمی در ماه نوامبر افتتاح می‌شود و با هنرمندانی چون جاستین اسمیت، هنرمند مستقر در لندن، دوک رایلی، هنرمند آمریکایی، و پیر فوشه، هنرمند دانتل‌ساز اهل آفریقای جنوبی، همکاری می‌کند.

جولی به ووگ می‌گوید: «من نمی‌خواهم یک طراح مد بزرگ باشم. من می‌خواهم خانه‌ای بسازم تا دیگران به آن [طراح مد بزرگ] تبدیل شوند.»

هر چند سبک جولی روی فرش‌های قرمز اغلب ساده بوده است، اما حدس زدن خط تولید مد، زیبایی یا سلامتی او به‌عنوان هنرمندی با این سطح شهرت و اهداف بزرگ، کار آسانی نیست. در این مسیر دو فرزند جولی به نام‌ زاهارا و پکس نیز مشارکت داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جولی جایی در این مصاحبه به خود و فرزندانش اشاره می‌کند و می‌گوید با توجه به اینکه هیچ‌کدام از ما واقعا پیرو مد نیستیم، اینکه درگیر مد شدیم خنده‌دار است. او در ادامه اضافه می‌کند که چون در لباس‌هایمان زندگی می‌کنیم و این بخشی از چیزی است که هستیم، مهم است آن را کشف کنیم، مخصوصا برای جوانان.

اگرچه جولی در مورد زندگی شخصی و اختلاف حقوقی طولانی‌ مدتی که با برد پیت، همسر سابقش، بر سر کارخانه شراب‌سازی مشترکشان و اتهامات آزار در طول ازدواجشان (که پیت آن‌ها را رد کرده است) سکوت کرده، اما به ووگ گفت که در ۴۸ سالگی، احساس می‌کند در حال تغییر است.

او افزود: «‌به دلایلی که نمی‌خواهم وارد آن‌ها شوم، بیش از یک دهه است که احساس نمی‌کنم خودم‌ هستم»، اگرچه او اشاره کرد که هفت سال قبل، عمدا نقش‌های سینمایی‌اش را کاهش داده است، سالی که آن‌ها خبر جدایی خود را منتشر کردند. او گفت که کارهای زیادی برای بهبود یافتن داشتیم.

او همچنین درباره روند تاسیس «آتلیه جولی» افزود که فکر می‌کند بخشی از این پروژه، درمانی برای خود او بوده است: «کار کردن در یک فضای خلاقانه با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید و دوباره خود را کشف می‌کنید.»

در مورد لباس‌ها نیز، جولی، زاهارا، پکس و گابریلا هرست، طراح ارشد کلوئه، چند نمونه از خط تولید جدید را می‌پوشند. (این همکاری یکی از آخرین کارهای هرست به‌عنوان مدیر خلاق کلوئه بود، که در ماه جاری از سمت خود کناره‌گیری کرد). جولی یک پیراهن ساتن طلایی و شنل مخملی روی آن و زاهارا یک پیراهن سفید می‌پوشد.

به گفته ووگ، هرست و جولی چند سال پیش از طریق دوستان مشترک با یکدیگر آشنا شدند، و بنا به گفته این طراح به ووگ، او افرادی که نور خود را به دیگرانی که به آن احتیاج دارند، می‌تابانند تحسین می‌کند، و او [جولی] مظهر آن است.

جولی در این مصاحبه با اشاره به اینکه زمانی بسیار آسیب‌پذیر بود و چکه و شلوار می‌پوشید چون گمان می‌کرد او را قدرتمند نشان می‌دهد، گفت: می‌خواهم زنان آنقدر احساس امنیت کنند که بتوانند ظریف و نرم باشند. جولی گفت که او در مقطعی آنقدر احساس امنیت نمی‌کرد، یا آنقدر قوی نبود که بتواند با آسودگی ظرافتش را نمایان کند. البته او می‌گوید هنوز هم در حال درک این مساله است که چه سبکی را می پسندد چون در ۴۸ سالگی هنوز در حال پیدا کردن خودش است.

بیشتر از مُد و زیبایی